Ogłoszenie w sprawie wyznaczenia do wykonywania czynności urzędowych na 2022 rok
Działając na podstawie art. 16 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz.U.2021.306 t.j.)
POWIATOWY LEKARZ WETERYNARII W PUCKU
ogłasza nabór kandydatów do realizacji niżej wymienionych czynności w ramach umowy wyznaczenia
• szczepienia ochronne lub badania rozpoznawcze
• sprawowanie nadzoru nad miejscami gromadzenia, skupu lub sprzedaży zwierząt, targowiskami oraz wystawami, pokazami lub konkursami zwierząt
• badanie zwierząt umieszczanych na rynku, przeznaczonych do wywozu oraz wystawiania świadectw zdrowia
• sprawowanie nadzoru nad ubojem zwierząt rzeźnych, w tym badanie przedubojowe i poubojowe, ocena mięsa i nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt w trakcie uboju – mięso przeznaczone na użytek własny
• badanie mięsa zwierząt łownych
• sprawowanie nadzoru nad wyładowywaniem ze statków rybackich i statków przetwórni produktów rybołówstwa, nad obróbką, przetwórstwem i przechowywaniem tych produktów oraz ślimaków i żab
• przeprowadzanie kontroli urzędowych w ramach zwalczania chorób zakaźnych zwierząt
• czynności pomocnicze przy wykonywaniu przez lekarza weterynarii:
a) badań klinicznych zwierząt,
b) ochronnych szczepień i badań rozpoznawczych,
c) pobierania próbek do badań,
d) sekcji zwłok zwierzęcych
• czynności pomocnicze mające na celu poskramianie świń wykonywane w ramach programu zwalczania choroby Aujeszkyego u świń, ustanowionego na podstawie art.57 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt
Warunki naboru:
1. Wyznaczenie obejmuje okres od 01 stycznia 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r.
2. Wyznaczenie lekarzy weterynarii lub osób posiadających kwalifikacje do wykonywania niektórych czynności pomocniczych następuje wyłącznie w przypadku spełnienia kwalifikacji, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 kwietnia 2004r. w sprawie zakresu czynności wykonywanych przez osoby niebędące pracownikami Inspekcji Weterynaryjnej oraz kwalifikacji tych osób (Dz. U. z 2008r. poz. 1034).
3. Osoba starająca się o wyznaczenie, zgłasza pisemnie Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii w Pucku gotowość do wykonywania określonych czynności na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia. Oryginały dokumentów winny być dostarczone do siedziby Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Pucku przy ul. Wejherowskiej 38 w terminie do dnia 30 listopada 2021 r.
4. Zgłoszenia złożone po terminie oraz niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
5. Dokumenty o których mowa w niniejszym ogłoszeniu winny zawierać datę oraz czytelny, własnoręczny podpis kandydata.
6. Osoba ubiegająca się o wyznaczenie posiada odrębny tytuł ubezpieczeń społecznych.
7. Pierwszeństwo w wyznaczeniu maja pracownicy Inspekcji Weterynaryjnej, niebędący pracownikami Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Pucku.
8. Złożone zgłoszenia zostaną rozpatrzone przez komisję powołaną przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Pucku w dniu 2 grudnia 2021 roku.
9. Wyznaczenie lekarza weterynarii następuje z urzędu na podstawie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Pucku postępowania administracyjnego. W postępowanie będzie się toczyło z urzędu jedynie względem osób, których zgłoszenie zostało pozytywnie zweryfikowane i zakwalifikowane do wyznaczenia.
10. Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pucku zawiera z osobą wyznaczoną umowę cywilno-prawną na wykonywanie określonych czynności. Wykonywanie czynności określonych w umowie, nie stanowi zatrudnienia na podstawie stosunku pracy. Po podpisaniu umowy Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pucku wystawia osobie wyznaczonej upoważnienia do wykonywania określonych czynności, wydaje odznakę identyfikacyjną oraz pieczęć "Urzędowego lekarza".
11. Nie podpisanie umowy w określonym terminie, jest równoznaczne z rezygnacją osoby ubiegającej się o wyznaczenie.
12. Wszelkich wyjaśnień z zakresu naboru udzielane są pod numerem telefonu 58 673 10 90 lub w siedzibie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Pucku.
13. Ogłoszenie zamieszcza się niezwłocznie na tablicy ogłoszeń Powiatowego Lekarza Weterynarii w Pucku oraz na stronie BIP.
Jednocześnie Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pucku informuje, iż szczegółowa procedura wyznaczania zawarta jest w "Instrukcji Głównego Lekarza Weterynarii nr GIWpr.0200.1.22.2020 z dnia 5 listopada 2020 r. w sprawie wyznaczania lekarzy weterynarii do wykonywania czynności urzędowych i osób do wykonywania czynności pomocniczych oraz sposobu prowadzenia listy takich osób”.
Załączniki:
1. Załącznik nr 1 – zgłoszenie wstępnej gotowości do podjęcia czynności z wyznaczenia, o których mowa w art. 16 ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej
2. Załącznik nr 2 – oświadczenie (umowa-zlecenie wyznaczenia)