Działając na podstawie art. 16 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz.U. z 2021 r. poz. 306, 974, 1570)
POWIATOWY LEKARZ WETERYNARII W PUCKU
ogłasza nabór kandydatów do realizacji niżej wymienionych czynności
w ramach umowy wyznaczenia
• szczepienia ochronne lub badania rozpoznawcze
• sprawowanie nadzoru nad miejscami gromadzenia, skupu lub sprzedaży zwierząt, targowiskami oraz wystawami, pokazami lub konkursami zwierząt
• badanie zwierząt umieszczanych na rynku, przeznaczonych do wywozu oraz wystawiania świadectw zdrowia
• sprawowanie nadzoru nad ubojem zwierząt rzeźnych, w tym badanie przedubojowe i poubojowe, ocena mięsa i nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt w trakcie uboju – mięso przeznaczone na użytek własny
• badanie mięsa zwierząt łownych
• sprawowanie nadzoru nad wyładowywaniem ze statków rybackich i statków przetwórni produktów rybołówstwa, nad obróbką, przetwórstwem i przechowywaniem tych produktów oraz ślimaków i żab
• przeprowadzanie kontroli urzędowych w ramach zwalczania chorób zakaźnych zwierząt
• czynności pomocnicze przy wykonywaniu przez lekarza weterynarii:
a) badań klinicznych zwierząt,
b) ochronnych szczepień i badań rozpoznawczych,
c) pobierania próbek do badań,
d) sekcji zwłok zwierzęcych
• czynności pomocnicze mające na celu poskramianie świń wykonywane w ramach programu zwalczania choroby Aujeszky`ego u świń, ustanowionego na podstawie art. 57 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt
Warunki naboru:
1. Wyznaczenie obejmuje okres od 01 stycznia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r.
2. Lekarze weterynarii niebędących pracownikami Inspekcji muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzania kontroli urzędowych i innych czynności urzędowych zgodnie z rozporządzeniem 2017/625 oraz stosownymi przepisami merytorycznymi.
3. Wyznaczenie osób niebędących pracownikami Inspekcji może nastąpić, jeżeli osoby te spełniają wymagania w zakresie kwalifikacji, do wykonywania:
1) czynności określonych w art. 18 ust. 2 i 4 rozporządzenia 2017/625 jako urzędowi pracownicy pomocniczy w rozumieniu art. 3 pkt 49 rozporządzenia 2017/625,
2) kontroli urzędowych, o których mowa w art. 18 ust. 7 lit. i rozporządzenia 2017/625, jako pracownicy wyznaczeni przez właściwe organy w rozumieniu art. 2 pkt 5 rozporządzenia 2019/624,
3) czynności o charakterze pomocniczym określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 27 lipca 2022r. w sprawie zakresu czynności o charakterze pomocniczym wykonywanych przez osoby niebędące pracownikami Inspekcji Weterynaryjnej oraz kwalifikacji tych osób (Dz. U. z 2022r. poz. 1662).
4. Wyznaczenie lekarzy weterynarii innych inspektoratów weterynarii niebędących pracownikami Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Pucku może nastąpić, jeżeli:
1) zgodę na wyznaczenie wyrazi kierownik jednostki organizacyjnej Inspekcji, w którym wyznaczana osoba jest zatrudniona;
2) zgodę na wyznaczenie wyrazi Pomorski Wojewódzki Lekarz Weterynarii, w przypadku powiatowego lekarza weterynarii i jego zastępcy;
3) czynności te nie będą wykonywane w czasie pracy w Inspekcji i nie będą przekraczać 60 godzin w miesiącu.
5. Osoba starająca się o wyznaczenie, zgłasza pisemnie Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii w Pucku gotowość do wykonywania określonych czynności na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia. Oryginały dokumentów winny być dostarczone do siedziby Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Pucku przy ul. Wejherowskiej 38 w terminie do dnia 4 grudnia 2023 r.
6. Zgłoszenia złożone po terminie oraz niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
7. Dokumenty o których mowa w niniejszym ogłoszeniu winny zawierać datę oraz czytelny, własnoręczny podpis kandydata.
8. Osoba ubiegająca się o wyznaczenie składa oświadczenie czy posiada odrębny tytuł ubezpieczeń społecznych.
9. Pierwszeństwo w wyznaczeniu maja pracownicy Inspekcji Weterynaryjnej, niebędący pracownikami Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Pucku.
10. Złożone zgłoszenia zostaną rozpatrzone przez komisję powołaną przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Pucku w dniu 9 grudnia 2022 roku.
11. Wyznaczenie lekarza weterynarii następuje z urzędu, na podstawie decyzji administracyjnej, po przeprowadzeniu przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Pucku postępowania administracyjnego. W/w postępowanie będzie dotyczyło jedynie względem osób, których zgłoszenie zostało pozytywnie zweryfikowane i zakwalifikowane do wyznaczenia.
12. Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pucku zawiera z osobą wyznaczoną umowę cywilno-prawną na wykonywanie określonych czynności. Wykonywanie czynności określonych w umowie, nie stanowi zatrudnienia na podstawie stosunku pracy. Po podpisaniu umowy Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pucku wystawia osobie wyznaczonej upoważnienia do wykonywania określonych czynności, wydaje odznakę identyfikacyjną oraz pieczęć „Urzędowego lekarza”.
13. Nie podpisanie umowy w określonym terminie, jest równoznaczne z rezygnacją osoby ubiegającej się o wyznaczenie.
14. Wszelkich wyjaśnień z zakresu naboru udzielane są pod numerem telefonu 58 673 10 90 lub w siedzibie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Pucku.
15. Ogłoszenie zamieszcza się niezwłocznie na tablicy ogłoszeń Powiatowego Lekarza Weterynarii w Pucku oraz na stronie BIP.
Jednocześnie Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pucku informuje, iż szczegółowa procedura wyznaczania zawarta jest w „ Instrukcji Głównego Lekarza Weterynarii nr GIW pr.0200.1.22.2020 z dnia 5 listopada 2020r. w sprawie wyznaczania lekarzy weterynarii do wykonywania czynności urzędowych i osób do wykonywania czynności pomocniczych oraz sposobu prowadzenia listy takich osób”.